Köpvillkor

1. Allmänna villkor

Posh Dogs tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av Posh Dogsprodukter kan göras via www.poshdogs.se. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från Posh Dogs sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Posh Dogs förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart genom att svara på orderbekräftelsen. Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig antingen via telefon eller mail för att ge dig möjlighet att godkänna senare leveransdag eller ändra beställningen.

3. Priser

Alla priser anges i svenska kronor inklusive svensk moms, för närvarande 25%. Posh Dogs reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Fraktkostnad 69 kr tillkommer vid köp för under 500 kronor. 

4. Betalning

4.1. Faktura via Klarna

Handla nu - betala efter leverans!

Att betala mot faktura via Klarna är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har fått hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar. Om du betalar fakturan inom 30 dagar tillkommer inga avgifter. Du kan även välja att betala fakturan i slutet av nästkommande månad. Då tillkommer en avgift på 29 kronor.

Alla uppgifter du behöver för att betala står på din faktura och de går också att se på Mitt Klarna när du loggar in.

Klarna Delbetalning eller Konto

När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en faktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt. Dessutom betalar du bara en enda aviavgift om 29 svenska kronor. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt.

Om din betalning blir sen eller uteblir skickar Klarna en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift och eventuell dröjsmålsränta. Om vi fortfarande saknar betalningen när även påminnelsens förfallodatum har passerat, kan ärendet gå vidare till Segoria som sköter inkassohanteringen.

Allmänna villkor hittar du här: Villkor Klarna

Betalningslösning företagskunder

Klarna anlitar Billie som betallösning vid företagsköp med faktura. Om en företagskund väljer Billie faktura som betalmetod görs en kreditkontroll, när man har angett sina företagsuppgifter och accepterat villkoren. När kreditkontrollen är godkänd slussas man vidare till Scrive, som används för att verifiera kundens BankID, som krävs vid köptillfället. 

Billie köparportal kan du bland annat se dina köp och fakturor samt själv lösa vissa ärenden.

Företagsköp med andra betalmetoder än faktura (kort, direktbetalning etc.) hanteras fortfarande av Klarna. 

5. Frakt

Din order levereras till Instabox eller till DHL:s närmaste utlämningsställe/ombud inom Sverige. Om det ombudet vid leveranstillfället inte har möjlighet att ta emot fler paket, till exempel under Black Friday eller inför jul, förbehåller sig Instabox och DHL sig rätten att leverera paketet till ett annat ombud i närheten.

För order under 500 kronor tillkommer en fraktkostnad på 69 kronor.

6. Leveranser

6.1. Leveranser inom Sverige
Beställningar inkomna före kl 10.00 på vardagar skickas normalt samma dag, om betalning sker via Klarna. Normalt finns din beställning att hämta ut på en Instabox eller DHL:s utlämningsställe 1-4 arbetsdagar efter att din order skickats från oss. Paketet ligger kvar i 7 dagar på utlämningsstället från det att du fått din avisering från Instabox eller DHL. Dag 8 skickas det i retur till oss.

6.3. Sändningsnummer och avisering
Varje försändelse får ett unikt sändningsnummer som används när du hämtar ut paketet på ditt utlämningsställe. Anger du ditt mobilnummer i beställningen skickas en sms-avi till din mobil. Annars skickas avin till den e-postadress som du angivit i din beställning.

6.4. Order med flera försändelser
Vår ambition är att alla varor du har beställt ska paketeras och levereras tillsammans. I vissa fall kan din order levereras i flera försändelser med separata sändningsnummer.

6.5. Restnoteringar
Om någon vara du har beställt är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid via mail eller telefon för att ge dig möjlighet att godkänna senare leveransdag eller ändra beställningen.

6.6. Leveransförseningar utom vår kontroll
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Posh Dogs förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

7. Outlösta försändelser

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Tänk på att ditt utlämningsställe ibland kan ligga på en närliggande ort i stället för den ort där du är bosatt. Har du önskemål om att ditt paket ska levereras till ett speciellt utlämningsställe kan du ange det i kassan i fältet "Meddelande till Posh Dogs angående din order".

Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på minst 250 kr per paket beroende på paketets storlek och leveranssätt, för att täcka våra administrativa kostnader samt returfrakt. Paket ligger kvar i 7 dagar på utlämningsstället från det att du fått din avisering från DHL. Dag 8 skickas det i retur till oss.

8. Reklamation

Vid synlig skada på ditt paket när du hämtar det ska detta genast meddelas till utlämningstället eller chauffören som lämnar paketet. Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss via info@poshdogs.se senast 10 dagar efter mottaget paket. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Som kund har du givetvis inga fraktkostnader i samband med godkända reklamationer.

Reklamationer ska ske inom skälig tid, som längst inom två månader efter att felet uppmärksammades. Vid eventuella tvister som vi inte skulle lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer då deras rekommendationer.

9. Ångerrätt

Posh Dogs tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter mottagandet även om varan har öppnats. Det förutsätter dock att varan inte har använts och att den återsänds i ursprungligt skick. Ångerrätten gäller av säkerhetsskäl inte hygienprodukter eller varor som är tänkta att förtäras. Kunden står för kostnaden för returfrakt, och varan får ej skickas mot postförskott. Skickas varan mot postförskott så kommer den ej att lösas ut. Paketet ska packas med omsorg och klara av vardaglig hantering i stora terminaler. Det är du som kund som är ansvarig för paketet under returfrakten. Varan ska helst skickas till oss som företag. Skickas varan till utlämningsställe kan det ta upp till 14 dagar innan försändelsen hämtas och din faktura/betalning krediteras.

Så snart vi mottagit din returnerade vara krediterar vi varans värde på samma betalsätt som du använde vid köpet. Eventuell fraktkostnad krediteras ej. I de fall betalning är gjord via Klarna sker återbetalningen även via dem.

Outlöst paket betraktas inte som om du har utnyttjat din ångerrätt, och debiteras med en avgift på minst 250 kronor enligt avdelning 7. Outlösta försändelser ovan.

När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till:

P Dogs AB
Kasenliden 4
451 98 Uddevalla

Du måste bifoga din följesedel eller orderbekräftelse i din returförsändelse. Har du inte den kvar bifogar du i stället en lapp med beställarens namn och adress samt anledning till returen. Du kan också använda dig av Konsumentverkets Ångerblankett.

10. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

11. Reservation

Posh Dogs reserverar sig för slutförsäljning och eventuella tryckfel i innehåll och prislista på webbsidan, samt ändringar i teknisk data som ligger utanför vår kontroll.

Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som produkten har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din enhet.

Alla bedrägeriförsök och falska beställningar polisanmäls med rättslig följd.